Erasmus+ projekt "Naša budućnost - poučavanje otvorenog uma"

Brojčani podaci o projektu:

Broj projekta: 2023-1-HR01-KA122-SCH-000133381

Naziv projekta: Naša budućnost – poučavanje otvorenog uma

Vrsta projekta: kratkoročni projekt za mobilnost učenika i osoblja

Trajanje projekta: 30. 12. 2023. – 29. 6. 2025.

Ciljevi

1. Uvođenje projektne nastave

2. Razvoj kvalitetnih učiteljskih vještina poučavanja na temelju europske prakse

3. Potaknuti aktivno uključivanje Vijeća učenika u rad Škole

4. Prilagodba sadržaja i pristupa rada Škole mogućnostima svakog učenika radi postizanja osjećaja jednakosti

Rezultati

1. Potaknuti stečenim znanjima i upoznati s novim metodama rada odlučili smo polako uvesti principe projektne nastave u svakodnevni rad. Tako su na satu Hrvatskog jezika učenici šestog razreda pomagali učenicima petog razreda u svladavanju nastavnih sadržaja što nam omogućuje rad u kombinaciji. Osim toga korelacijom Hrvatskog jezika i izvannastavne aktivnosti Medijske družine učenici su povezivali sadržaje nastave i aktivnosti konkretno kod primjera učenja o filmu kroz praktičnu izradu film pomoću stop animacije. Također je tradicionalni Karnevalski dan ostvaren korelacijom nastave Hrvatskog jezika i Medijske družine gdje su učenici oblikovali podcast o Slavenskoj mitologiji te se i prerušili u mitske božice i bogove. Kroz radionice za učenike iz Njemačke (grupnu mobilnost učenika) povezali smo nekoliko predmeta i oblikovali ekoradionicu kako bismo osmislili čitalački kutak te smo u suradnji s vanjskim suradnicima (umjetnicama i književnicama) oblikovali likovno-književnu ekoradionicu i likovnu radionicu u suradnji s Udrugom „Djeca Pelješca“.
Osim vlastitog oblikovanja projektne nastave, trudili smo se surađivati s lokalnom zajednicom te smo sudjelovali u brojnim projektima koji su se provodili u našoj Školi tijekom nastave kao dopuna klasičnoj nastavi. Sudjelovali smo u projektu „Djeca kreatori, a ne samo korisnici tehnologije!“ (TinkerLabs Metković, Udruga osoba s invaliditetom PRIJATELJ, Udruga „Djeca Pelješca“ iz Janjine), projekt ZVONKO – znanjem i vještinama do otpornije zajednice s neustrašivim i kreativnim osnovnoškolcima (Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik), projekt „To sam ja!“ – radionice za djecu s teškoćama (Kreativna mreža), projekt „Plovi, plovi…knjiga!“ (Kreativna mreža) i mnogi drugi.
Do kraja ove školske godine upoznali smo kolege s idejama o projektnoj nastavi te planiramo podignuti školski kurikulum na višu razinu uvođenjem više projektnih dana. 

2. Uključivanjem u Erasmus+ program promijenila se razina shvaćanja poučavanja kod pojedinih učitelja koji su sudjelovali na mobilnostima. Fokus poučavanja prebacuje se na učenika, a ne na program – trebamo pratiti tempo učenika, razvijati vještine razmišljanja, a ne učenja napamet. Veliki je naglasak na kreativnosti, a ne na sadržaju, na samostalnom učenju, a ne „ex catedra“ učenju i na praćenju napretka svakog učenika. Postupno uvodimo nove metode rada, a pri tome privikavamo učenike na drugačiji način učenja i poučavanja jer su i oni sami naučili na određeni tip nastave te su skeptični prema novim metodama poučavanja. Jednako tako, učitelji koji nisu sudjelovali na mobilnosti s velikom skepsom i suzdržanošću uzimaju u obzir nove metode rada te će nam biti potrebno određeno vrijeme da pozitivni učinci novih znanja budu prepoznati i kod kolega koji su skeptični. Naspram toga, pojavio se određeni broj kolega koji su novozaposleni, a koji su izrazito zainteresirani za sudjelovanje u Erasmus+ programu i inozemnom usavršavanju. Smatramo da je to jedno od većih postignuća jer to znači da je inozemno usavršavanje polako postalo uobičajena praksa u našoj Školi i ujedno samoodrživo te ne ovisi o samo jednoj skupini ljudi. 

3. S obzirom na to da smo mala škola i nemamo puno učenika, nismo se fokusirali samo na Vijeće učenika nego smo željeli uključiti što veći broj učenika na razini cijele Škole. Od samog početka uključivanja u Erasmus+ program, naši su učenici pokazali veliki interes za sudjelovanjem u novim, drugačijim aktivnostima proizašlim iz Erasmus+ projekta. Najučinkovitije se pokazalo druženje s inozemnim učenicima u okviru različitih radionica gdje su razvijali različite vještine kao što su socijalne, komunikacijske i jezične vještine te su razvijali europski identitet i međukulturalnost. Posebno su razvijali osjetljivost na osobe s teškoćama i toleranciju jer su inozemni učenici bili osobe s teškoćama u razvoju. Bez obzira na slabije poznavanje jezika (inozemni učenici nisu dobro vladali engleskim jezikom), različitu dob i poteškoće učenika, izvrsno su surađivali i sklopili prijateljstva bez obzira na razlike koje postoje među njima na što smo izrazito ponosni. U provođenju aktivnosti trudili smo se obuhvatiti sve razrede, od razredne nastave pa do predmetne nastave kako bi učinak promjene bio postignut na svim razinama. Upravo smo na tim radionicama kod djece uspjeli postići veću razinu tolerancije i empatije koje u ovome društvu izrazito nedostaje. Posljedica projektnih aktivnosti velika je zainteresiranost učenika za uključivanje u oblikovanje novih aktivnosti i poboljšavanje postojećih u nadolazećim godinama čime smatramo da smo ostvarili zacrtani cilj.

4. Kako smo već naveli, upoznavanjem novim metoda rada fokus poučavanja prebacuje se na učenika, a ne na program – trebamo pratiti tempo učenika, razvijati vještine razmišljanja, a ne učenja napamet. Veliki je naglasak na kreativnosti, a ne na sadržaju, na samostalnom učenju, a ne „ex catedra“ učenju i na praćenju napretka svakog učenika. Pristupili smo postupnoj prilagodbi sadržaja svakome učeniku.
Projektne aktivnosti otvorile su nam novi prostor djelovanja na području suradnje s učenicima. Kroz takve aktivnosti koje nemaju strogu strukturu klasične nastave, učenici sa smanjenim mogućnostima ili nemotivirani učenici osjećaju se slobodnije u izražavanju i voljni su više se uključiti u takav rad te pokazuju vještine i sposobnosti koje ne primjećujemo na redovitoj nastavi koja vrlo često od njih traži uklapanje u određeni okvir obrazovanog sustava. Projektne aktivnosti kod njih potiču kreativnost i motivaciju što rezultira otvorenošću i stvaranjem novih ideja te osjećajem zadovoljstva samim sobom i svojim uspjehom. Takav pristup potiče komunikaciju kod učenika jer se učenici, kao što je navedeno, osjećaju slobodnije i postaju otvoreniji. Ovakvim koracima vjerujemo da ćemo kroz nekoliko godina postupno približiti se ostvarivanju ovog cilja. 

Predavanje dr. Ranka Rajovića

U okviru Erasmus+ projekta "Naša budućnost - poučavanje otvorenog uma", koji je financiran preko programa Europske unije Erasmus+, a koji naša škola provodi, imamo veliko zadovoljstvo pozvati vas na predavanje renomiranog pozvanog stručnjaka u području učenja, dr....

Novi projekt odobren!

Naša je škola sudjelovala po treći put u natječaju za financiranje projekata u programu Erasmus+ koje organizira Europska komisija, a u Hrvatskoj je zadužena Agencije za mobilnost i programe EU. Nakon puno napornog rada, ponosno objavljujemo da je projekt "Naša...

Skip to content